11 år senare

Att hålla på med film tar tid. Riktigt lång tid. Ibland blir filmprojekt liggande i byrålådan i år. Oftast på grund av finansiering, men ibland också på grund av det inte fungerade riktigt som man tänkt. Så är det med just det här projektet. Jag har liksom svårt att hitta rätt look, men till slut så börjar det alltså ta form. Hur länge jag har hållit på? 11 år tror jag det är…men jag har ju naturligtvis gjort mycket annat…knappast sitter man och väntar på ett filmprojekt i ett decennium. Det är ju full rulle hela tiden. Filmen som inte ännu har något namn är en liten animerad film, som är gjord från helt vanliga videorutor. Det blir alltså en del photoshoppande när man gör sånt här. Förhoppningsvis får de här rutorna liv till sist och börjar röra på sig. 25 bilder i sekunden blir till ganska många bilder så det är tålamod som gäller när man animerar något. Skådespelerskan heter Jenny Burman och jag har själv för stått för regi och foto. Nedan följer några exempel på hur filmen kommer att se ut med sin nya look.

Leave a Reply

