Arbetet med en naturfotobok

Det här blir mitt första inlägg på min blogg. I början kommer mycket handla om mitt arbete med min naturfotobok. Temat för boken är naturens läkande kraft. Jag har själv spenderat otaliga timmar med att fiska eller vandra ute i det fria och det finns inget bättre för själen. Numera följer alltid kameran med på mina strapatser och det är oftast fåglar jag fotograferar. Väl hemma igen skriver jag om mina naturupplevelser. Jag skriver oftast poesi, men även noveller och essäer. På min blogg kommer jag naturligtvis att publicera mycket annat också: porträttfoton, landskapsfoton, konstfoton och även någon video. Så för den som tycker om foto, natur, poesi, prosa och mycket annat, hoppas jag att det här blir en intressant blogg att följa!

Här kommer de första bilderna från min kommande fotobok. Hemma i Gideå i Ångermanland har jag fotograferat den här lilla hornuggleungen. Kanske skogens sötaste!

One thought on “Arbetet med en naturfotobok

Leave a Reply

